koresol
koresag

Modern eğitim için Büyükşehir, Rotary ve TRS iş birliği

Modern eğitim için Büyükşehir, Rotary ve TRS iş birliği Teknoloji Otobüsü kırsaldaki öğrenciler için yola çıkıyor Büyükşehir Belediyesi ile Adana Güney Rotary Kulübü'nün hayata geçirdiği Teknoloji Otobüsü, kırsaldaki çocuklar için yola çıktı.

Modern eğitim için Büyükşehir, Rotary ve TRS iş birliği
  • 06 Kasım 2020, Cuma 11:18
Modern eğitim için Büyükşehir, Rotary ve TRS iş birliğiTeknoloji Otobüsü kırsaldaki öğrenciler için yola çıkıyorBüyükşehir Belediyesi ile Adana Güney Rotary Kulübü’nün hayata geçirdiği Teknoloji Otobüsü, kırsaldaki çocuklar için yola çıktı.

Adana Büyükşehir Belediyesi, Adana Güney Rotary Kulübü ve TRS Turkish Robotics arasında gerçekleştirilen hibe proje kapsamında hazırlanan Teknoloji Otobüsü, Büyükşehir Belediyesi tarafından teslim alındı. Proje kapsamında otobüsü Adana Büyükşehir Belediyesi verdi, iç donanımını ise Rotary ve Türkish Robotics yaptı.

Gençlerin, çocukların bilgiye daha sağlıklı ve hızlı ulaşımı için hayata geçirilmesi planlanan projenin açılış töreni; Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, UR 2430. Bölge Guvernörü Serhan Antalyalı, Adana Güney Rotary Kulübü Dönem Başkanı Dr. Fatma Akdoğan ve Yönetim Kurulu Üyeleri, Adana Büyükşehir Belediyesi bürokratlarının katılımı ile gerçekleştirildi. İmza töreninde bilim otobüsünün teknik altyapısını hazırlayan TRS Turkish Robotics Operasyon Direktörü Nur Özdemir de hazır bulundu.

EĞİTİME DESTEK VERMENİN MUTLULUĞUNU YAŞIYORUZ

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, çağdaş eğitimin önemine vurgu yaharak,”Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk, eğitimin doğru değerlendirilmesi halinde bir ülkeyi uygar, müreffeh, gelişmiş bir hale getirebileceğini, aksi halde gelişmemiş, geri kalmış bir ülke ortaya çıkacağını söyler. Biz de eğitimle ilgili bir projeye destek vermiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

HİZMET ANLAMINDA DESTEK

Rotarylerle eğitim konusunda çok sık iş birliği yaparak birbirlerine destek olduklarını kaydeden Başkan Zeydan Karalar, “Siyasette amaç millete, vatandaşa hizmet olmalı. Sizlerden bir çok konuda karşılıklı destek gördük. Siyasi destekten bahsetmiyorum, toplumsal konularda hizmet anlamında destek verdiniz teşekkür ederim” diye konuştu.

ÖĞRENCİLER TEKNOLOJİYLE BULUŞACAK

Büyükşehir Belediyesi tarafından temin edilen ve hizmete giren teknoloji otobüsünün içi Adana Güney Rotary Kulübü tarafından hibe ve TRS Turkish Robotics tarafından projelendirilen robotik, STEM ve teknolojik imkanlar ile donatıldı. Bu otobüs özellikle kırsal bölgedeki çocuk ve gençlere bilimsel konularda direkt hizmet vermeyi amaçlıyor.

Adana Güney Rotary Kulübü Teknoloji Eğitim Otobüs Projesinde 12 öğrenci ve 3 eğitmenin aynı anda eğitime devam edebilmesi için gerekli tasarım düzenlemeleri yapıldı. Öğrencilerin STEM(Fen- Teknoloji- Mühendislik-Matematik),Maker ( Teknolojik Yaratıcı Uygulamalar), robotik - kodlama eğitimleri için 6 notebook (normalde şartlarda her 2 öğrenciye 1 notebook bir deney seti şeklinde ayarlama yapılmış fakat pandemi nedeni ile 1 notebook + 1 deney setibaşına 1 öğrenci yerleştirilecektir), 6 robotik kodlama deney seti, robotik uygulamaları için hazır robot setleri (Programlanabilir robot ve çizgi takip eden robot), tasarım için 3D yazıcı ve 3D Kalem, ileri düzey teknoloji uygulamaları için Sanal Gerçeklik Gözlüğü ve programlanabilir Drone temin edildi. Görsel eğitimler için otobüse projeksiyon makinesi ve perdesi ve TV monte edildi.

Teknoloji Eğitim Otobüsü’ndeöğrencilere eğitim verecek olan eğitmenler eğitimden geçirildi. Otobüs içinde anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine, bilgi ve beceri seviyelerine göre eğitim verilecek.

Kodlama & Robotik Öğrenci Kazanımları

  • Algoritmik düşünmebecerisi,
  • Problem çözmebecerisi,
  • Yaratıcı düşünmebecerisi,
  • Olaylar arasındakiilişkileri görebilme,
  • Aritmetik veokuryazarlık beceri gelişimi,
  • Neden sonuçilişkisi kurma becerisi,
  • Gerçek yaşam ileedinilen kazanımlar arasında bağlantı kurabilme.
  • Adana Güney Rotary Kulübü Teknoloji Eğitim Otobüs Projesinde 12 öğrenci ve 3 eğitmenin aynı anda eğitime devam edebilmesi için gerekli tasarım düzenlemeleri yapılmıştır. Öğrencilerin STEM(Fen- Teknoloji- Mühendislik-Matematik),Maker ( Teknolojik Yaratıcı Uygulamalar), robotik - kodlama eğitimleri için 6 notebook (normalde şartlarda her 2 öğrenciye 1 notebook bir deney seti şeklinde ayarlamama yapılmış fakat pandemi nedeni ile 1 notebook + 1 deney setibaşına 1 öğrenci yerleştirilecektir), 6 robotik kodlama deney seti, robotik uygulamaları için hazır robot setleri (Programlanabilir robot ve çizgi takip eden robot), tasarım için 3D yazıcı ve 3D Kalem, ileri düzey teknoloji uygulamaları için Sanal Gerçeklik Gözlüğü ve programlanabilir Drone temin edilmiştir. Görsel eğitimler için otobüse projeksiyon makinesi ve perdesi ve TV monte edilmiştir.

    Teknoloji Eğitim Otobüsünde öğrencilere eğitim verecek olan eğitmenlere:

    ·Robotik – Kodlama

    ·Robotik – Kodlama Portal Eğitimi

    ·STEM Uygulamaları

    ·Maker Hareketi

    ·Temel Bilişim Eğitimi

    ·Drone Eğitimi

    ·Sanal Gerçeklik Gözlüğü Eğitimi

    ·İş Güvenliği

    eğitimleri verilmiştir. (Toplam 36 saat)

    Otobüs içerisinde verilecek olan eğitimler:

    ·Anaokul

    ·İlkokul

    ·Ortaokul

    ·Lise

    eğitim düzeylerinde, öğrencilerin bilgi ve beceri seviyesine göre verilecektir.

    Kur 1: Algoritma Oyunu

    ∙ Temel düzeyde algoritma eğitimini kapsar.

    ∙ Algoritma oyunu

    ∙ Anaokulu ve ilk okul 1. Sınıflara uygun temel kavramları öğreten oyun

    ∙ Bilgisayarsız algoritma eğitimi

    Kur 2: Temel Kodlama Eğitimi

    ∙ Kodla Türkiye deney seti yardımı ile temel kodlama eğitimi

    ∙ Led uygulamaları

    ∙ Buzzer uygulamaları

    ∙ LCD uygulamaları

    Kur 3:İleri Kodlama Eğitimi

    ∙ Kodla Türkiye deney seti yardımı ile ileri kodlama eğitimi

    ∙ Mesafe sensoru kullanım

    ∙ Temel sensor kullanımı

    ∙ Fen Bilimleri dersi ile uyumlu etkinlikler

    ∙ STEM Kavramı

    ∙ STEM Uygulamaları tasarımı

    Kur 4: Robotik Eğitimi

    ∙ Robotik deney seti ve RoboCube yardımı ile robotik eğitimi

    ∙ Motor uygulamaları

    ∙ Fen etkinlikleri ile uyumluluk

    ∙ Fen Bilimleri dersi ile uyumlu etkinlikler

    ∙ STEM Uygulamaları tasarımı

    Teknoloji Eğitim Otobüsü’nde verilecek eğitimler için,

    ∙ Tüm kurlar için saat bazlı içerik sunulacak,

    ∙ Tüm içerikler etkileşimli olacak,

    ∙ İçerikler animasyonlar içerecek,

    ∙ Tüm içerikler kuramsal alt yapıya sahip olacaktır.

    ∙ Tüm içerikler MEB kazanımları ile birebir uyumludur.

    ∙ İçerikler uygulama dosyalarını içerir.

    Teknoloji Eğitim Otobüsü’nde öğrencilerin eğitim düzeylerine göre verilecek eğitim saatleri şöyledir:

    • Anaokulu8Saat/Ay
    • İlkokul1. ve 2. Sınıflar16Saat/Ay
    • İlkokul3. ve 3. Sınıflar16Saat/Ay
    • Ortaokul1. ve 2. Sınıflar24Saat/ Ay
    • Ortaokul3. ve 4. Sınıflar24Saat/ Ay
    • LiseDrone Eğitimi12Saat/Ay

    Eğitimler kapsamında verilecek olan Robotik – Kodlama eğitimleri için özel olarak geliştirilmiş robotik kodlama deney setleri kullanılacaktır. Bu deney setleri her eğitim düzeyindeki öğrenciler için kodlama programı teknik ve pratik uygulamalarını kapsamaktadır. Deney setlerinin kullanılacağı eğitim portalı eğitimciler ve öğrenciler için 1 yıl süre ile ücretsiz olarak kullanıma açık olacaktır.

    Adana Güney Rotary Teknoloji Eğitim Otobüsü Projesi için Adana Büyükşehir Belediyesi’nden teslim alınan otobüsün öncelikle eğitimlere uygun hale getirilmesi için iç ve dış tasarım uygulaması yapılmıştır. Otobüsün dış giydirmesi projeye uygun olarak giydirilmiştir.

    Teknoloji Eğitim Otobüsünün iç tasarımında eğitimlere uygun oturma ve masa düzeninin oluşturulması için zemin düzeltme çalışması yapılmıştır. Sanal Gerçeklik, STEM ve Maker atölye uygulamaları için uygun masa, malzemelerin güvenle sağlanabilmesi için otobüs içine sabitlenmiş raf ve dolap sistemleri yerleştirilmiştir.

    STEM Nedir:

    STEM (Science, Techology, Engineering, Math), her bireyin içinde var olan yaratıcılık yönünü keşfetmelerini sağlayan; problem çözme odaklı; öğrencilerin Fen, Matematik ve Teknolojiyi yalnızca ders olarak değil, deneyimleyerek ve uygulayarak öğrenmelerini amaçlayan disiplinler arası bir yaklaşımdır.

    STEM ile öğrenciler, teoride kalan düz anlatımlı dersler yerine, Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerini, projeler ve uygulamalar geliştirerek, hayatta karşılaştıkları sorunlara çözüm üretmek için kullanırlar.

    Anaokulundan üniversiteye kadar verilen proje tabanlı eğitim yaklaşımıyla; soru soran, araştıran, üreten ve yeni buluşlar yapabilen bir neslin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

    STEM eğitim yaklaşımıyla, öğrencilerin üretim ve buluş yapma alanında; yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme gibi yetenekleri geliştirilmektedir. İş dünyasına girdiklerinde de proje becerileri sayesinde iş hayatının gerektirdiği niteliklere kolayca uyum sağlayabilmeleri amaçlanmaktadır."

    MAKERNedir?

    Maker Hareketi; bir probleme çözüm üretmek amacıyla, parçadan bütüne mantığıyla, ortaya problemin çözümü niteliğinde yepyeni bir ürün çıkarmaktır.

    Bu hareket ile temel elektronik devre elemanlarını, kodlama prensiplerini, 3D tasarım ve prototipleme çalışmalarını gerçekleştiren öğrenciler, aktif hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını doğru alanlarda değerlendirme fırsatı bulurlar.

    Hareketin amacı;

    • Çocuklarınküçük yaşta programlama kavramını keşfedebilmelerini,
    • Kullandıklarıdijital araçları daha faydalı kullanmaya başlayabilmelerini,
    • Sürekliyenilenen teknolojileri takip etmeleri ve yenilenen teknolojiye uyumsağlayabilmelerini,
    • Çocuklariçin yapılandırdığımız öğretim ortamları ile yaratıcılıklarınıgeliştirebilmelerini,
    • Oluşturduklarıprojeler ile özgüvenlerini geliştirebilmeyi,
    • LEGOmodelleri oluşturarak ve programlayarak gerçek yaşamla bağlantı kurabilmelerini,
    • Ayrıcabir problemi analiz edip çözüm üretebilmelerini sağlamaktır.

    KODLAMA Nedir?

    Kodlama, diğer adıyla programlama günümüz dünyasında eğitime yeni bir çağ yaşatan akımdır ve kelime anlamıyla belirli şartlara ve düzene göre yapılması öngörülen işlemlerin bütünü anlamına gelir.

    Kodlama/Programlama; bilgisayara, elektronik devreden veya devrelerden oluşan bir sisteme veya düzeneğe, istenen işlemleri belli koşullara ve düzene bağlı yapılacağını anlatan komutlar dizisidir.

    Bilgisayar ortamında kontrolün mümkün olduğu her alanda programlama kullanılır. Bilgisayar programlama alanları olarak web programlama, oyun programlama, masaüstü uygulamalarının programlanması gibi örnekler verilebilir. Bunların haricinde gömülü sistem programcılığı, elektronik ve robotik programlama gibi alanlarda yazılan algoritmalar sanal ortamın dışında reel ortamda da var olmaktadır.

    Kodlama becerisi, çocuklarımıza etraflarını saran bilgisayarlı makinelerle ve büyük veri yığınları ile iletişime geçmelerini, onlara ne yapmaları gerektiğini emredebilmelerini ve onlardan gelen sinyalleri anlayabilmelerini sağlayacak yeni bir ‘dil’ becerisi olacaktır.

    Küçük yaşta kodlama eğitimi almak çocuğun bilişimsel ve algoritmik düşünme becerilerini geliştirdiği için, kodlama bilen bir kişi; bilgisayarları, bilgisayarlı makineleri programlayarak onlara istediği işleri yaptırabilir. Bu cihazlara yeni özellikler, görevler ekleyebilir.

    ROBOTİK Nedir?

    Robotik, makine ve kontrol sistemlerini, bilgisayar, elektronik ve uzay bilimlerinin tümünü kapsayan bir ortak çalışma alanıdır. Mekanizmaların tasarımı, kontrol edilebilmeleri için yapılarına elektronik donanımların eklenmesi, dijital ortamda kontrollerinin sağlanması ve belirli ortamlarda belirli koşullara göre çalışmaları baz alındığında bu alan makine, mekatronik, bilgisayar, yazılım, kontrol ve otomasyon, uzay ve havacılık, elektrik-elektronik gibi birçok mühendislik disiplinini bir arada toplamaktadır.

    Robotik kodlama, çocukların yazdıkları kodlardan fiziksel olarak bir çıktı elde etmelerini sağlar. Yani bir çocuk kendi yazdığı kod ile bir robotu hareket ettirdiğini görünce, yaptığı iş onun için daha da eğlenceli hale gelir. Bu sayede oyun oynarmış gibi kendini de geliştirmiş olur.

    Robotik kodlamayı bilgisayar programlamadan farklı kılan yanı, programı yazarken robottaki sensörlerin, motorların ve diğer tüm elektronik devre elemanlarının fiziksel olarak nasıl tepki vereceklerini de düşünmeyi gerektirmesidir. Böylece çocuğun analiz etme becerileri gelişmiş olur.

    Kodlama & Robotik Öğrenci Kazanımları

    • Algoritmikdüşünme becerisi,
    • Problemçözme becerisi,
    • Yaratıcıdüşünme becerisi,
    • Olaylararasındaki ilişkileri görebilme,
    • Aritmetikve okuryazarlık beceri gelişimi,
    • Nedensonuç ilişkisi kurma becerisi,
    • Gerçekyaşam ile edinilen kazanımlar arasında bağlantı kurabilme.


BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık