Başkan Tunadan Nikah Kıymasını İsteyen De Var, Bilgisayar İsteyen De

Ankara Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Bilgi Edinme Merkezi, Başkentlilerin, Büyükşehir ile ilgili sorularına ve taleplerine cevap veriyor. Merkez, daha çok asfalt ve…

Haber Merkezi
Ankara Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Bilgi Edinme Merkezi, Başkentlilerin, Büyükşehir ile ilgili sorularına ve taleplerine cevap veriyor. Merkez, daha çok asfalt ve otobüs ve otobüs seferlerine ilişkin talepler alıyor.Bilgi Edinme Merkezi, Ankara Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesinde, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununa göre hizmet veriyor. Bilgi Edinme Merkezi, 153 Mavi Masadan farklı olarak vatandaşa resmi bildirimde de bulunuyor.İlk 6 ayda 11 bin 38 cevaplandırmaAnkara Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanı Adnan Yuva, vatandaşların www.ankara.bel.tr internet adresinden bilgi edinme başvurularının kayıt altına alındığını belirtti. Yuva, “CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) ile de koordineli olarak çalışıp, ilgili merkezlerden gelen başvuruları konusuna göre Büyükşehir içindeki birimlere dağıtıyoruz. Son 3 yıldır, E-devlet kanalı ile gelen başvuruları da kayıt altına alıp, başvuru sahibine geri dönüş sağlıyoruz. Son 6 ayda ise 11 bin 38 kişiye cevap verildi. Bu başvuruların 9 bin 970ini olumlu şekilde yanıtlarken, 355ine de kısmen olumlu cevap verebildik” dedi.Büyükşehir Bilgi Edinme Merkezine başvuruda bulunulmasına karşın, farklı bir kurumla veya kuruluşla ilgili olarak gelen başvuruların da ilgili kurum ve kuruluşa yönlendirildiğini de ifade eden Adnan Yuva, “Bu şekilde de aynı dönem içerisinde toplam 713 başvuruyu ilgili kurum kuruluşa aktardık. Kurumlarla sürekli iletişim içindeyiz. Ayrıca Milletvekillerimiz ve sivil toplum kuruluşlarından bize iletilen her türlü soruyu yanıtlıyor, vatandaşlarımızdan gelen ilgili başvuruları da kendilerine iletiyoruz” şeklinde konuştu.“En çok asfalt ve otobüs seferi talebi geliyor”Yuva, “Gelen başvurular her zaman talep şeklinde olmuyor. Mesela, EGO otobüslerinde 24 saat kesintisiz ulaşım hizmetinden otobüs hatlarının artırılmasına, 1 TLlik otopark hizmetinden ücretsiz WI-FI hizmetine kadar pek çok konuda Büyükşehir Belediye Başkanımız Doç. Dr. Mustafa Tunaya teşekkür yazıları da alıyoruz. Yine de en yoğun başvurular, asfalt ve otobüs seferlerinin sayısının artırılması ya da yeni seferler konulması hakkında oluyor” diye konuştu.Tunadan nikah kıymasını isteyen de var, bilgisayar isteyen deAsfalt ve otobüs taleplerinin dışında, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tunadan bazı özel isteklerde bulunan vatandaşların da olduğunu kaydeden Yuva, “Bu tip başvuruları da mutlaka cevaplandırıyoruz. Örneğin, nikahlarını Başkan Tunanın kıymasını isteyen, iftara davet eden, çay ikramında bulunmak isteyen veya öğrenci olup bilgisayar isteyenler de var” dedi.