Avrupanın En Hızlı Büyüyen Beyaz Eşya Şirketi Türkiyede De Büyüyor

Avrupanın en hızlı büyüyen beyaz eşya şirketi Candy Hoover, Türkiyeyi en büyük ikinci üretim üssü olarak seçti. 3 tesis ile bin 200 kişiye istihdam sağlayan ve Türkiyenin en büyük 67.…

Haber Merkezi
Avrupanın en hızlı büyüyen beyaz eşya şirketi Candy Hoover, Türkiyeyi en büyük ikinci üretim üssü olarak seçti. 3 tesis ile bin 200 kişiye istihdam sağlayan ve Türkiyenin en büyük 67. ihracatçısı olan şirketin Türkiye CEOsu Servet Akkaynak, Candy Hoover Türkiyeye güveniyor ve yatırım yapmaya devam ediyor. İtalyan-Türk sentezi bir şirket oluşturduk dedi.İtalyan beyaz eşya üreticisi Candy Hooverın Türkiye CEOsu Servet Akkaynak, beyaz eşya sektörü ve Candy Hoover için Türkiyenin önemi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Akkaynak, Türkiye Çinden sonra dünyanın ikinci en büyük beyaz eşya üreticisidir. Konumu gereği özellikle Avrupa pazarları için Türkiye daha da önemli hale geliyor. Üretim, Ar-Ge ve işgücü gelişmişliğinin yanında yan sanayisi ile de dolaylı olarak 600 bin kişiye istihdam oluşturuyor. Türkiyenin 6 ana beyaz eşya ürününde 2017 yılı üretimi 28,4 milyon adet ve bunun 20,6 milyon adeti ihraç ediliyor. Türkiyede üretilen ürünlerin ana pazarı Avrupadır toplam ihracatın yüzde 73üne tekabül ediyor ama bunun yanında Asya, Afrika ve Amerikaya da ihracat yapılıyor. Avrupada en çok ihracat yapılan ana pazarlar ise yüzde 15 ile İngiltere ve yüzde 13 ile Almanyadır. Bizim Candy Group olarak en güçlü olduğumuz ülkeler ise İngiltere, İtalya ve Fransadır dedi.Hedef yıl sonuna kadar yüzde 30 büyümekServet Akkaynak, şirketin Türkiyedeki üretim faaliyetlerine 2007 yılında pişirici cihazlar fabrikası ile başladığını ardından 2009 yılında İngilterede bulunan kurutma makinesi fabrikası da Türkiyeye taşındığını belirterek, Daha önce Çinde bulaşık makinesi üretimi yapan Candy Group 2018 yılında bu üretimi de yeni kurduğu tesis ile Türkiyeye kaydırdı. Yeni kurulan tesis Sanayi 4.0 prensiplerine göre faaliyet gösteriyor. Türkiyede yalnızca Ar-Ge faaliyetlerine yaptığımız yatırım 25 milyon euronun üzerindedir. Şu an Candy Hoover Group üç üretim tesis ve bir pazarlama satış şirketi ile Türkiyede 1200 kişiye istihdam sağlıyor, TİM verilerine göre 2017 yılında Türkiyenin en büyük 67. ihracatçısı olduk. 2018 yılı sonuna kadar yüzde 30 büyüme hedefliyoruz ifadelerini kullandı.Türkiyeyi en büyük ikinci üretim üssü olarak seçtiAkkaynak, Türkiye, üretim tesisleri ile grubun en büyük ikinci üretim üssüdür. Hedefimiz Türkiyeyi grup için en önemli üretim merkezi haline getirmek dedi.Küçük tedarikçileri bu süreçte koruyacağızTürkiye faaliyetlerinin ihracat ağırlıklı olduğu için kurdaki değişime karşı daha dirençli olduklarını belirten Akkaynak, Kurdaki dalgalanmalar küçük tedarikçileri büyük üreticilere göre daha korumasız hale getiriyor. Binlerce kişiyi istihdam eden küçük tedarikçiler ülke ekonomisi için önemli biz de bu zor dönemde onların yanında olacağız. Küçük tedarikçileri bu dönemde özellikle koruyacağız. Hammadde ve yarı mamül girdilerinin maksimum seviyede yerlileştirilmesi hedefliyoruz ifadelerini kullandı.Yeni ürünler Yapay ZekalıCandy Hoover ile bilgiler veren Servet Akkaynak, Group 1945 yılında İtalyan Fumagalli ailesi tarafından İtalya, Brugherioda kurulmuş, 73 yıllık bir şirket. Şu an Avrupanın en hızlı büyüyen beyaz eşya şirketi. Candy Group global stratejisinde akıllı ürünleri birinci sıraya koydu ve şu an tüm ürünler internete bağlanabilir olarak üretiyor. Bunun yanında çamaşır ve bulaşık makinelerinde bir adım ileriye giderek yapay zeka da ürünlere entegre ediliyor dedi.Türk-İtalyan sentezi şirket kültürüAkkaynak, sözlerini şöyle sürdürdü: Candy Hoover Group yatırımlarına Türkiyede de devam ediyor. Grubun daha önceki yatırımlarından hareketle, Doğu bloğu ülkeleri olarak bilinen ülkelerde üretim yatırımı gündemlerinde değil çünkü kaliteli işgücü ve devlet teşvikine ulaşılamadı. Bu sebeple Türkiyenin üretim açısından önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. Şirketimizin 2019 yılı Türkiye ana hedefi üretimi ve ihracatı artırmak. Bunun yanında yeni akıllı ürünler üreten yeni bantların da devreye alınması planlıyoruz. Büyümelere paralel olarak şu an Türkiyede 1200 kişi istihdam eden grubun bu rakamı da artırması bekleniyor. Burada hybrid bir kültür oluşturmayı hedefliyoruz, İtalyan ve Türk sentezi bir şirket kültürüyle ve Işık Eskişehirden Yükselir sloganıyla ile yola çıktık.