Oyun Bizim İşimiz Eğitimi Sona Erdi

TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında desteklen, Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğanın tarafından yürütülen ve 20 farklı üniversiteden akademisyenlerin katıldığı ‘Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (OBİ) sertifika töreni ile sona erdi.

Oyun Bizim İşimiz Eğitimi Sona Erdi
  • 19 Eylül 2018, Çarşamba 10:04
TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında desteklen, Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğanın tarafından yürütülen ve 20 farklı üniversiteden akademisyenlerin katıldığı ‘Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (OBİ) sertifika töreni ile sona erdi.
PAÜ Eğitim Fakültesinde bir hafta boyunca yapılan eğitimlerin sonunda çocukların oynadığı dijital oyunlar ile ilgili önemli sonuçlar ortaya çıktı. Kodlama robotları, oyun kitleri, artırılmış gerçeklik, eğitici mobil uygulamaları gibi somut dijital oyun araçlarının okullarda ve evlerde çocuklara zengin öğrenme ortamı sunabilecekleri için kullanımlarının desteklenmesinin önemli olduğu vurgulandı. Çocuklarda bilişsel gelişimi, hesaplamalı düşünceyi destekleyen ve 21. yüzyıl becerileri arasında yer alan kodlama eğitiminin oyun yoluyla gerçekleştirilmesi ve erken çocukluk eğitiminde yer alması gerektiği belirtildi. “Yasaklama eşlik et” sloganı aile ve öğretmenlerin çocuklarını yakından takip etmesi gerekliliğin öneminin vurgulandığı eğitimde, dijital oyunları çocukları meşgul etmek ve sakinleştirmek amacı ile kullanılmak yerine onların yaratıcılıkları ve öğrenmelerini desteklemek için kullanılması gerektiği ifade edildi.

Dijital oyunlar günde en fazla 1 saat oynatılmalı
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilen eğitimde ebeveyn ve öğretmenler için dijital oyunu kullanma ilkeleri hazırlandı. Bebeklerin sadece görüntülü sohbet programlarını günde 5-10 dakika kullanabilecekleri, 2 yaş ve üzeri çocukların eğitici dijital oyunları günde en fazla bir saat ve aralıklı olarak 20+20+20 dakikalar şeklinde mutlaka öğretmen veya ebeveynlerin yanında oynamaları önerildi. Bu sürelerde çocukların yapabilecekleri ve öğrenmelerini destekleyen nitelikli dijital oyunların seçilmesinin önemli olduğu vurgulandı. Türkiyede çocuklar için nitelikli dijital oyunların artması gerektiği ve oyun tasarımcılarının eğitimcilerle işbirliği içinde daha iyi oyunlar tasarlayabilecekleri ifade edildi. Dijital oyunun geleneksel oyunlara ve etkinliklere bir alternatif olmadığı çağımızın getirdiği bir fırsat olarak geleneksel oyunlarla birlikte çocukların yaşamında yer alması gerektiği belirtildi.
Projeye katılan dört farklı üniversiteden toplam 20 akademisyen, “dijital oyun elçileri” olarak bilinçlendirme çalışmalarını kendi üniversitelerinde ve şehirlerinde yapmak üzere PAÜden ayrıldı.

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık