Erkan Börekçi, “Sosyal Medya Tercihte En Çok Kullanılan Tanıtım Aracıdır”

Karabük üniversite ile ilgili açıklamalarda bulunan Karabük Üniversitesi Yaptırma Yaşatma ve Turizmi Geliştirme Derneği (KARÜNDER) Başkanı Erkan Börekçi, tercih döneminde en çok kullanılan tanıtım aracının sosyal medya olduğunu belirtti.

Erkan Börekçi, “Sosyal Medya Tercihte En Çok Kullanılan Tanıtım Aracıdır”
  • 23 Temmuz 2018, Pazartesi 15:06
Karabük üniversite ile ilgili açıklamalarda bulunan Karabük Üniversitesi Yaptırma Yaşatma ve Turizmi Geliştirme Derneği (KARÜNDER) Başkanı Erkan Börekçi, tercih döneminde en çok kullanılan tanıtım aracının sosyal medya olduğunu belirtti.
Börekçi, sektörel anlamda Karabük Üniversitesinin çok büyük katkı sağlayıp hızla büyüdüğünü ve 53 bin öğrenci kapasitesinde bir üniversite haline geldiğini söyledi. Bu gelişmenin kenti ekonomik olarak rahatlatıp Karabükü öğrenci ve üniversite kenti haline getirmeye başlayan dönüşüm sürecini başlattığını belirten Börekçi, “İlimiz yatırım seçenekleri çok şekilli sektörlere dayanmayan ve seçenekleri fazla olmayan bir kent olması, elindeki imkanlara her yerden daha fazla sahip çıkma hassasiyetini de öne çıkarmaktadır. Üniversitemizi kurarken nasıl Karabük halkı elbirliği ile kurdu ise, yaşatırken de kurduğu Üniversitesine sahip çıkmalıdır. Karabük Üniversitemiz sadece yöneticilerinin sorumluluğunda değil, kentin genel sorumluluğunda olmalıdır. Karabük Üniversitesi Karabüklünündür ve ayrıca Karabük Üniversitesi Karabükün ekonomik, sosyal, kültürel, modern bir kent olma yolunda en büyük avantajıdır” dedi.
Türkiyede devlet ve vakıf üniversitelerinin sayısındaki hızlı artışın devlet-vakıf fark etmeksizin, üniversiteler arasında kıyasıya bir rekabet ortamının doğmasına yol açtığını söyleyen Börekçi, “Üniversitelerin, öğrenci sayısını ve niteliğini artırmak için, tanıtım araçlarını yoğun olarak kullanmaları da kaçılmaz olmuştur. Böylece üniversiteler, daha nitelikli ve daha çok sayıda öğrenci bulabileceklerdir. Eğitim sektörü ve onun bir alt dalı olarak üniversiteler, son yıllarda gittikçe yıldızı parlayan, yoğun talebin olduğu bir sektördür. Bu talep doğrultusunda da çok yoğun bir rekabet kaçınılmaz olmaktadır” diye konuştu.

“Sosyal medya tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır”
Börekçi, Tercih dönemi sürecinde yapılan tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerinde sosyal medya araçlarının tercihte en çok kullanılan tanıtım aracı olduğunu kaydederek, “Yapılan literatür taraması neticesinde, üniversite tanıtım/bilgilendirme faaliyetlerinin üniversite adaylarının tercihlerine etkisini ölçen araştırmalar sonucunda öğrencilerin yaklaşık yüzde 26sının sosyal medya araçlarını, yüzde 20sinin ÖSYM ve danışman desteğini, yüzde 19unun kendi çabaları ile araştırma yaptıkları, yüzde 19unun sosyal çevresini kullandığı, yüzde 16sının ise üniversitenin geliştirdiği tanıtım araçlarını kullanarak tercihte bulunduğu ortaya çıkmıştır. Sosyal medya araçları ise tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır” ifadelerini kullandı.

“Açılan bölümlerin tercih edilmemesi kapanmasına neden olacaktır”
Üniversitedeki sosyal yaşamla ilgili bilgileri, akademik ve sosyal etkinlikleri, üniversitenin gerçekleştirdiği projeleri, burs olanakları, yurt ve beslenme imkanlarını, üniversiteyi öne çıkaracak özelliklerini sosyal medya araçlarını kullanarak, tanıtım sürecini başlatmayı düşündüğünü dile getiren Börekçi şunları söyledi:
“İlçelerimizde açılan Yüksekokullar olsun, İster Kampüs yerleşkesinde bulunan fakülte ve yüksek okullar ve açılan bölümleri, İlçelerimizin ve kentimizin gelecek umududur. Açılan bölümlerin tercih edilmemesi bölümlerin kapanmasına, bölümlerin kapanması Üniversitemizin geriye gitmesine neden olacaktır. Öğrencilerimizin Üniversite tercihlerini yaptıkları bu dönemde Üniversitemize sahip çıkarak daha fazla öğrencinin Üniversitemizi tercih etmesini sağlamak aynı zamanda Karabükümüzün geleceğine de sahip çıkmak anlamına gelmektedir.”

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık