Bakan Turhandan Çinde Müjde: “1915 Çanakkale Köprüsü 18 Mart 2022 Yılında Açılacak”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “1915 Çanakkale Köprümüz hedeflediğimiz açılış tarihi 18 Mart 2022dir. Sözleşmesine göre 2023 olmakla birlikte görevli şirket ve firmamız bunu bir yıl önce hizmete alacak şekilde gerekli planlamayı yapmış ve iş programını bu şekilde oluşturmuştur” dedi.

Bakan Turhandan Çinde Müjde: “1915 Çanakkale Köprüsü 18 Mart 2022 Yılında Açılacak”
  • 11 Eylül 2018, Salı 9:56
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “1915 Çanakkale Köprümüz hedeflediğimiz açılış tarihi 18 Mart 2022dir. Sözleşmesine göre 2023 olmakla birlikte görevli şirket ve firmamız bunu bir yıl önce hizmete alacak şekilde gerekli planlamayı yapmış ve iş programını bu şekilde oluşturmuştur” dedi.
Dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü olma özelliğini taşıyan 1915 Çanakkale Köprüsünün, tabliye ve kuleler dahil aeroelastik model rüzgar testi Çinde gerçekleştirildi. Chengu eyalatinde Southwet Jiatong Üniversitesi laboratuvarında gerçekleştirilen “Rüzgar Tünel” testine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, 1915 Çanakkale Köprüsü ihalesini alan Daelim-Limak-SK-Yapı merkezi firma yetkilileri ile birlikte takip etti. Gerçekleşen “Rüzgar Tünel” teste, düzgün ve türbülanslı akımda, saniyede 20 metre yani saatte 72 kilometre, saniyede 45,4 metre yani saatte 162 kilometre ve saniyede 83 metre yani saatte 299 kilometre rüzgar hızlarında kule ve tabliyelerinin servis koşullarındaki davranışlarına ilişkin test başarıyla tamamlandı.
Southwet Jiatong Üniversitesi laboratuvarında gerçekleşen testin ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, basın toplantısı düzenledi. Turhan, 3 bin 443 adet projenin bir kısmının yap, işlet, devret yöntemiyle yapıldığını aktardı. Turhan, sözlerine şöyle devam etti:
“Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı olarak ülkemizin ulaşım alt yapısının geliştirilmesinde, iyileştirilmesinde daha güvenli daha kaliteli ve ekonomik bir ulaşım hizmetinin sunulması için bir çok proje yürütmekteyiz. Toplam ülke genelinde 3 bin 443 adet proje de çalışmalarımız devam ediyor. Bu projelerin toplam yatırım tutarı 385 milyar Türk lirasıdır. Bu projelerin önemli bir kısmını da yap, işlet devret yöntemiyle yürütüyoruz. Yaklaşık 150 milyar Türk lirası tutarında 20 milyar Euro değerinde ulaştırma projesini bu yöntemlerle yürütüyoruz. Bu projelerin finansmanı için yaklaşık olarak yurt dışından 15 milyar Euro kredi temin edildi. Bu projelerimizden bir tanesi de Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yollarıdır.”

Daha ekonomik, daha hızlı, daha güvenli bir ulaşım hizmeti sunacak
1915 Çanakkale Köprüsü ile ihraç ürünlerinin yurt dışına çıkmasında önemli bir görevi olacağını ifade eden Turhan, “Bu projemiz kuzey Marmarasıyla, güney Marmara bölgesini ile Ege bölgesini birbirine bağlayacak olan önemli bir ulaşım arteridir. Bu bölgedeki karayolu ulaşımının rahatlatılması, özellikle Ege bölgesindeki, doğu Akdeniz bölgesindeki, batı Anadolu bölgesindeki ihraç ürünlerinin yurt dışına nakliyesinde önemli görev icra edecektir. İstanbul Boğazından geçmek durumunda olan trafiğinde azaltılmasında önemli katkı sağlayacaktır. Zaman zaman hafta sonlarında, tatil dönemlerinde Çanakkale Boğazındaki arabalı vapurunda yaşanan araç kuyruklarını da ortadan kaldıracaktır. Daha ekonomik, daha hızlı, daha güvenli bir ulaşım hizmeti sunacaktır” dedi.
1915 Çanakkale Köprüsünün maliyetini yüzde 70inin yurt dışı kaynaklardan sağlandığını aktaran Bakan Turhan, şöyle devam etti:
“Projenin üstlenici firması yaklaşık 10 milyar Türk lirası, 2,5 milyar Euro değerindeki yatırım tutarı için 2.1 milyar Euro bir dış finansman sağladı. Bunu da 11 ayrı ülkeden yaklaşık 25 adet finans kuruluşundan temin etti. Bu projedeki maliyetin yüzde 70i yurt dışı kaynaklardan sağlanıyor. Projemiz bugüne kadar inşaat çalışmaları 18 Mart 2017 tarihinde Cumhurbaşkanımızın katıldığı bir törenle başladı. Temel imalatlarımızda, temel iyileştirme çalışmaları ve temellerin deniz içerisinde inşa edilen kazık çalışmaları tamamlanma aşamasına gelmiş bulunuyor. Kuru havuzda inşa edip daha sonra deniz içerisindeki yaş havuza nakledilecek olan ve köprünün ana taşıyıcı sistemlerinden biri olan köprü keson temellerinin imalatlarında da önemli aşama kaydedildi.”

Dünyanın en büyük açıklıklı asma köprüsü olacak
1915 Çanakkale Köprüsü Rüzgar Tünel testinden başarılı şekilde geçtiğini söyleyen Turhan, “Projenin kuleleri, askı halatları özellikle büyük açıklıklı bir köprü olması dolayısıyla dünyanın en büyük açıklıklı asma köprüsü olacak. Orta açıklığı 2 bin 23 metre uzunluğunda toplam uzun 4 bin 608 metre olan bir köprü yapısından oluşuyor. Bu yapıların kule rüzgar testleri tabliye rüzgar testleri daha önce Kanadada ve Danimarkada yapılarak başarıyla sonuçlandı. Bugün de katıldığımız rüzgar tünel testinde köprümüzün 82 metre saniye yaklaşık 324 kilometre saatlik bir rüzgar hızına tabi tutuldu. Ve başarıyla bu testi tamamladı. Biz bu testin sadece bir bölümüne iştirak ettik. Bu testler bundan önce de değişik şekillerde yapıldı. Bu testler bir müddet daha devam edecek. Bunun sonucunda köprümüzün projesinde herhangi bir sorun sıkıntı olmadığı kanaatine varılınca bu yapılara son şeklini vererek imalatı yapılacak. Köprünün kuleleri, tabliyesi, aslı halatları, ana kablosu yerine montajı yapılacaktır” ifadelerini kullandı.
1015 Çanakkale Köprüsünün 2022 yılında hizmete açılacağını müjdesini veren Turhan, şöyle devam etti:
“Köprümüz hedeflediğimiz açılış tarihi 18 Mart 2022dir. Sözleşmesine göre 2023 olmakla birlikte görevli şirket ve firmamız bunu bir yıl önce hizmete alacak şekilde gerekli planlamayı yapmış ve iş programını bu şekilde oluşturmuştur.”

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık