20. Yüzyılın İlk Buharlı Lokomotifi Karayoluyla Kepeze Geldi

Antalya Kepez Belediyesi, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının hurdaya ayırdığı vagondan sonra, şimdi de Uşaktan 20. yüzyılın ilk buharlı lokomotifini Antalyaya getirdi.

20. Yüzyılın İlk Buharlı Lokomotifi Karayoluyla Kepeze Geldi
  • 07 Ağustos 2018, Salı 13:56
Antalya Kepez Belediyesi, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının hurdaya ayırdığı vagondan sonra, şimdi de Uşaktan 20. yüzyılın ilk buharlı lokomotifini Antalyaya getirdi.
Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, tren vagonundan sonra şimdi de Antalyayı lokomotifle tanıştırdı. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarından (TCDD) alınan ve bakım-onarım işleri Uşakta yapılan lokomotif, Dokuma Parktaki tren kütüphanenin bulunduğu rayların üzerinde yerini aldı. Zabıta eskortları eşliğinde Antalyaya özel bir tırın üzerinde getirilen buharlı lokomotif, Dokuma Parkta önümüzdeki günlerde vatandaşların ziyaretine açılacak.

Tren vagonu, kütüphaneye dönüştürüldü
Son derece önemli çalışmalara imza attıklarını belirten Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, Daha önce hurdaya ayrılmış vagonumuzu kütüphaneye dönüştürerek, çocuklarımıza ve gençlerimize son derece önemli bir çalışma yapmıştık. Bu çok dikkat çekmişti. Tren vagonunun kütüphane haline getirilmiş olması çok anlamlıydı. Çocuklarımızı çok şirin, çok sevdikleri bir ortamda kitap okuma sevgisi ile donatmak, hem de onları tren ve demiryolu ile ilgili bilgilerini geliştirmek bakımından çok derin anlamlar ifade eden bir adım olmuştu. Çocuklarımız ve halkımız tarafından çok beğenilen bu adımdan sonra yeni bir adım attık dedi.

Tarihi lokomotif Antalyada
Buharlı lokomotifin Almanlar tarafından sınırlı sayıda üretildiğini ifade eden Tütüncü, lokomotifin Abdülhamit döneminde satın alınmaya başlayan trenlerin bir örneği olduğunun altını çizdi. Tütüncü, Yollarının hurdalıklarından gün yüzüne çıkartarak, restoresini yaptık, Uşaktan da Antalyaya getirdik. Bu tarihi lokomotif vagonumuzun ön tarafını tamamlayan önemli bir obje oldu. Bütün bunlarla Türkiyenin demiryolu macerasını, onun üzerindeki derin hatıraları ve tarihi anlatmaya çalışıyoruz. Bu bizim için çok önemli. Demiryolları sanayi ve teknoloji tarihi açısından da önemi çok büyük. Anayurdu dört bir baştan demir ağlarla ördüğümüz hatıraları anlatmış olacağız. Sultan Abdülhamit Hanın büyük bir vizyonla Türkiyeye kazandırdığı demir ağlarını, Cumhuriyet tarihi ile özellikle Adnan Menderesin geliştirdiğini ve Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğanın döneminde de seviye atlayarak, bambaşka bir atmosfere kavuştuğunu ifade etmeliyim. Bu kronolojiyi de burada bu tren üzerinden anlatmış olacağız. Antalyayı da yakın tarihteki demiryolu yapılacağı ana hazırlamış olacağız diye konuştu.
1930 yılından 1985 yılına kadar Anadolu topraklarında tarihe yolculuk eden buharlı lokomotif, hizmet ömrünü doldurunca TCDD tarafından ıskat edildi.

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık