Türkiyede Toplam Avm Alanı 500 Bin Metrekare Arttı

Türkiyede 2018 yılının ilk 6 ayında Avrupadaki toplam alışveriş merkezi alanı 2,4 milyon metrekare artarken, Türkiyedeki toplam AVM alanı ise 500 bin metrekare artarak ilk sıraya yerleşti.

Türkiyede Toplam Avm Alanı 500 Bin Metrekare Arttı
  • 13 Ağustos 2018, Pazartesi 9:30
Türkiyede 2018 yılının ilk 6 ayında Avrupadaki toplam alışveriş merkezi alanı 2,4 milyon metrekare artarken, Türkiyedeki toplam AVM alanı ise 500 bin metrekare artarak ilk sıraya yerleşti.

Medya takibinin önemli kurumu Ajans Press, alışveriş merkezlerinin büyümesine yönelik yapılan araştırmayı inceledi. Ajans Pressin Cushman & Wakefieldin Avrupa Alışveriş Merkezleri Geliştirme Raporundan ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, 2018 yılının ilk 6 ayında Avrupadaki toplam alışveriş merkezi alanının 2,4 milyon metrekare arttığı belirlendi. Sadece Türkiyede ise toplam alışveriş merkezi alanının 500 bin metrekare artış göstererek ilk sırada yer aldı.

Bin kişi başına 147 metrekare AVM düşüyor
ITS Medya ve Ajans Pressin gerçekleştirdiği medya incelemesinde konuyla alakalı yazılı basına yansıyan haber adetleri de belli oldu. Gerçekleştirilen medya araştırmasında, AVMlerin yıl içerisinde 21 bin 796 haberle konuşulduğu tespit edildi. Raporda, Avrupadaki AVM pazarı ele alınırken, Türkiyenin toplam AVM metrekare alanı en fazla büyüyen ülke olduğu görüldü. Böylelikle, listenin birinci sırasına yerleşen Türkiyeyi Polonya ve Fransanın takip ettiği anlaşıldı. Türkiyede bin kişi başına düşen AVM metrekaresi ise 147 olarak saptandı.
2018 yılının ikinci 6 ayında, Avrupada 3,8 milyon metrekare alanın daha AVM için kullanılacağı göze çarptı. Türkiyede ise teslim edilmesi beklenen yeni AVM alanı 1,4 milyon olurken, bu alanların çoğunun İstanbul ve Ankara illerinde olacağı kaydedildi. Son 15 yıldır sürekli büyüyen Türkiye AVM pazarının, 2018 ve 2019 yılları boyunca da büyümesinin beklendiği açıklandı.

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık