Turkcell 2018 Yılı İlk Yarı Operasyonel Ve Finansal Sonuçlarını Açıkladı

Turkcell, yılın ilk yarısını rekor gelir ve FAVÖK ile tamamladı. Turkcell, gelirlerini geçen yıla göre yüzde 18 artırarak, çift haneli büyümesini sürdürürken, grup bazında 9 milyar 867 milyon TL ile tüm zamanların en yüksek 6 aylık geliri elde edildi. 2017nin ilk yarısı ile karşılaştırıldığında FAVÖK yüzde 45,5 artışla 4 milyar 156 milyona ulaşarak, yeni bir rekora imza attı. 6 aylık net kâr ise 916 milyon TL oldu.

Turkcell 2018 Yılı İlk Yarı Operasyonel Ve Finansal Sonuçlarını Açıkladı
  • 26 Temmuz 2018, Perşembe 13:09
Turkcell, yılın ilk yarısını rekor gelir ve FAVÖK ile tamamladı. Turkcell, gelirlerini geçen yıla göre yüzde 18 artırarak, çift haneli büyümesini sürdürürken, grup bazında 9 milyar 867 milyon TL ile tüm zamanların en yüksek 6 aylık geliri elde edildi. 2017nin ilk yarısı ile karşılaştırıldığında FAVÖK yüzde 45,5 artışla 4 milyar 156 milyona ulaşarak, yeni bir rekora imza attı. 6 aylık net kâr ise 916 milyon TL oldu.

Turkcell, yılın ilk yarısını rekor gelir ve FAVÖK ile tamamladı. Turkcell, gelirlerini geçen yıla göre yüzde 18 artırarak, çift haneli büyümesini sürdürdü. Grup bazında 9 milyar 867 milyon TL ile tüm zamanların en yüksek 6 aylık geliri elde edilirken, 2017nin ilk yarısı ile karşılaştırıldığında FAVÖK yüzde 45,5 artışla 4 milyar 156 milyona ulaşarak, yeni bir rekora imza attı. 6 aylık net kâr ise 916 milyon TL oldu.

Gelir büyümesinde hedef artırıldı
Finansal ve operasyonel sonuçlarla yarıyıl hedeflerini aşan Turkcell 2018 yılı sonu için gelir büyüme öngörüsünü yükseltti. İlk altı ayda yeni rekorlara imza atan Turkcell 2018 yılı sonu gelir büyüme hedefini yüzde 14 - 16 aralığından yüzde 16 - 18e çıkardı.

Turkcell 2018 yılı ilk yarı operasyonel ve finansal sonuçlarını Genel Müdür Kaan Terzioğlunun evsahipliğinde düzenlenen basın toplantısında duyurdu. Turkcellin ilk yarıyıl operasyonel ve finansal sonuçlarını açıklayan Terzioğlu, yılın ilk yarısının rekor gelir ve FAVÖK ile tamamlandığını belirterek, “Turkcell, gelirlerini geçen yıla göre yüzde 18 artırarak, çift haneli büyümesini sürdürürken, grup bazında 9 milyar 867 milyon TL ile tüm zamanların en yüksek 6 aylık geliri elde edildi. 2017nin ilk yarısı ile karşılaştırıldığında FAVÖK yüzde 45,5 artışla 4 milyar 156 milyona ulaşarak, yeni bir rekora imza attı. 6 aylık net kâr ise 916 milyon TL oldu. Yarı yılı başarılı finansal ve operasyonel sonuçlarla kapatan Turkcell yıl sonu için ise hedefini büyüttü. Turkcell 2018 yılı gelir büyüme hedefini yüzde 14 - 16 aralığından yüzde 16 - 18e çıkardı” dedi.

“Toplam müşterilerimizin 18 milyonun şuanda 4,5G destekli cep telefonu var”
Konuşmasına geçtiğimiz yılın yarı yıl finansal ve operasyonel sonuçlarını New York Borsasında açıkladıklarını anımsatarak başlayan Terzioğlu, “Geçen sene 6ncı ay finansal ve operasyonel sonuçlarımızı New York Borsasında açıklamıştık. Bu sonuçları açıklarken de Turkcelli tekrardan tanımlamıştık. Demiştik ki ‘Turkcell artık bir dijital operatör. Dijital operatör olarak yeni bir kulvarda, müşterilerimize yepyeni değer teklifleriyle var olacağız. Gerçekten 2018 yılının ilk 6 ayı rekorla doluydu. Bu rekorlar bizi 9,9 milyar TL gelire, 4,2 milyar TL ebitdaya ulaştırdı. Toplam müşterilerimizin 18 milyonun şuanda 4,5G destekli cep telefonu var.

Turkcell müşterinin kişibaşı internet tüketiminin 7 GBa ulaştığını belirten Terzioğlu, Türkiyenin dünyanın en fazla internete bağlanan beş ülkesinden bir tane olduğunu ve Turkcell olarak dünyada en iyi mobil şebekeden bir tanesi seçildiklerini söyleyerek “Uygulamalarız, dijital servislerimiz ve bizi dijital operatör yapan farklılıklarımızı şuan da Türkiyede ve dünyada 106 milyon kişi kullanıyor. Bunlar bizi mutlu eden, müşterilerimizin bize olan teveccühü bir kez daha ispatlayan rakamlar” diye konuştu.

“İkinci çeyrekte yüzde 18, 3 büyüyerek 5 milyar TLlik ciroyu ilk defa geçtik”
Kaan Terzioğlu, 2018 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 18, 3 büyüyerek 5 milyar TLlik ciroyu ilk defa geçtiklerini vurgulayarak bu dönemde FAVÖK öncesi operasyonel gelirlerin yüzde 46,5 büyüyerek 2,1 milyar TLye geldiğini net karlarının ise 415 milyon TL olarak gerçekleştiğini açıkladı. Terzioğlu, “Türkiyenin ve gelişmekte olan pazarların ciddi çalkantılı, belirsizliklerin varolduğu dönemlerden geçtiği bir ortamda 415 milyon TLlik planımızla paralel bir kar elde etmek bizi ayrıca mutlu ediyor” ifadeleriyle duygularını ifade etti.

İlk yarıda 10 milyar TLye yakın ciro elde edildi
İlk yarıyıl rakamlarını paylaşan Terzioğlu, “Bu dönemde neredeyse 10 milyar TLlik bir cirodan 4,2 milyar TLlik bir ebitdadan ve 1 milyara yaklaşan bir kardan bahsediyoruz. Toplam büyümemiz son iki yıla baktığımızda yüzde 52ye ulaşmış durumda. Gerçekten Turkcell dünyanın en hızlı büyüyen operatörü olma ünvanını devam ettiriyor. İki yıllık ebitda büyümemize de bakarsanız yüzde 107 ile başka bir rekor kırmış durumdayız” diye konuştu.

Bir yıl içinde 950 bin yeni müşteri
Terzioğlu sadece ciroların değil, operasyonel göstergelerin de önemli olduğunu hatırlatarak “Son bir yıl içinde 950 bin yeni müşteri kazandık. Türkiyedeki müşteri sayımız 37,6 milyona, dünyada operatörümüz olan diğer ülkeleri de katarsak 50 milyonun üzerine, bizim alanlarımızındaki uygulamalarımızı kullanan diğer abonelerimiz ve kullanıcılarımız da sayılırsa 100 milyonu aşmış durumdayız. Kişibaşı gelirimizi yüzde 13,3 artırdık. Hep verdiğimiz bir söz vardı; ‘Yatırımlarımızı yapacak şekilde müşterilerimize daha çok hizmeti uygun fiyatlarla ulaştırmak bunu başarıyoruz. Yüzde 15lik bir gelir artışımız var ama bu geliri yaparken müşterilerimize kat be kat hizmet, data ve ses imkanı tanıyarak yapıyoruz” şeklinde konuştu.

Enflasyon vurgusu
Terzioğlu, Türkiyenin şuanda bir enflasyon konusuyla mücadele ettiğini belirterek detaylara bakılması durumunda; haberleşme sektörünün bu enflasyon içerisindeki katkısı olamayan sektör olarak karşımıza çıkacağını belirtti.

Terzioğlu tüm bunların yanında sabit tarafta da müşteri kazanımlarının devam ettiğinin altını çizerek şunları kaydetti: “ Televizyon alanında küçük ekranlar Türkiyede birinci ekran olmuş durumdadır. İnsanlar televizyonu da videolarını da tabletlerinden veya telefonlarından daha sık izler hale geldiler. Özellikle Haziran ayı içerisinde genel seçimler ve Dünya Kupası maçlarından bunun ispatını çok net bir şekilde gördük.”

Dijital servislerde 100 milyon hedefi aşıldı
Büyüme stratejisini, dünyaca tanınan küresel ürün ve servisler geliştirme üzerine kuran Turkcell uygulamaları 106 milyon indirme rakamını aştı. Moldovalı operatör Moldcellin BiP uygulamasını şebekesine entegre ederek müşterilerine sunması ile bu alanda önemli bir aşama daha kaydedildi.

500 dev proje ile kurumları da dijitalleştiriyor
Dijital servislerini zenginleştirmeyi sürdüren Turkcell, bir yandan Türkiye ekonomisinde dijitalleşme projelerine imza atmaya devam ediyor. 2016da Açılan Gebze Veri Merkezinin ardından Haziran ayında İzmirde uluslararası standartlarda bir veri merkezi daha açan Turkcell, kurumsal şirket ve kamudaki dijital entegrasyon hizmetlerinde 500 projeye sayısını aştı.

Yaani, Dergilik ve Paycell de 5 milyon barajını aştı
Turkcellin dijital uygulamalarına olan ilgi giderek artıyor. BiP, fizy ve lifeboxın ardından Dergilik, Yaani ve Paycellde de 5er milyon barajları aşıldı. İndirilme rakamı 6,5 milyona ulaşan Dergilikte aylık okunan yayın sayısı 5 milyonu aşarken, platforma sekiz yüzü aşkın yabancı yayın da eklendi. Türkiyenin arama motoru Yaaninin indirilme sayısı da 5 milyonu aştı. Ödeme platformu Paycellde kayıtlı kart sayısı 1,6 milyona ulaşırken, mobil ödeme kullanıcılarının sayısı 5 milyonu geçti.

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık