Kuru Meyve Sektörü Altı Ülkeyi Hedef Pazar Seçti

Kuru meyve sektörünün güçlü oyuncularından oluşan 19 firma, “Turkish Dried Fruits” isimli Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) Projesinde güçlerini birleştirdi. Türk kuru meyve sektörü önümüzdeki 3 yıl için Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Çin, Brezilya ve Hindistanı hedef pazar olarak belirledi.

Kuru Meyve Sektörü Altı Ülkeyi Hedef Pazar Seçti
  • 19 Ekim 2018, Cuma 12:10
Kuru meyve sektörünün güçlü oyuncularından oluşan 19 firma, “Turkish Dried Fruits” isimli Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) Projesinde güçlerini birleştirdi. Türk kuru meyve sektörü önümüzdeki 3 yıl için Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Çin, Brezilya ve Hindistanı hedef pazar olarak belirledi.
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği tarafından yürütülecek olan “Turkish Dried Fruits” isimli URGE Projesi ile Türk kuru meyvesinin marka değerini arttırarak, ihracatta 2023 hedeflerini tutturacak etkinlikler serisine imza atacaklarını belirten Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, kuru meyve sektöründe 19 firmanın kümelenerek birlikte hareket edebileceği noktalarda güçlerini birleştirerek sinerji ortaya koyacaklarını dile getirdi.
Türk kuru meyve sektörünün 1.4 milyar dolar seviyesindeki yıllık ihracatında Avrupa Birliğinin payının yüzde 80 seviyesinde olduğuna işaret eden Celep, Kuru meyve sektörümüzde üretilen ürünler ihracata bağımlı ürünler, bu ürünlerin ihracatında pazar çeşitliliği sağlamak istiyoruz. URGE Projesinde yer alan 19 firmamızın ortak fikri ile nüfus yoğunluğu olan, sağlıklı ürün tüketme bilinci gelişmiş ya da gelişmekte olan; Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Çin, Brezilya ve Hindistanı hedef pazarlar olarak belirledik şeklinde konuştu.
Öte yandan, URGE projesine katılan 19 firmanın temsilcileri Ege İhracatçı Birlikleri Mete Uğuz Salonunda İhtiyaç Analizi faaliyeti kapsamında düzenlenen Küme Strateji Belirleme Toplantısında bir araya geldi. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Işıkın başkanlık yaptığı toplantıda, ihtiyaç analizi faaliyeti danışmanlığını yürüten Albert SOLINO firması yetkilileri URGE Projesinde yer alan 19 firmada gerçekleştirdikleri bire bir analizlerin ve sektöre yönelik ulusal-uluslararası kaynaklardan edinilen veriler doğrultusunda edinilen sonuçları aktardı.

2023 yılı kuru meyve ihracat stratejisi oluşturulacak
Kümelenme mantığı ile hareket edeceklerini belirten Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Işık, URGE Projesinde yer alan firmaların oluşturduğu kümeye özgü bir vizyon ortaya koyduklarını, 2023 yılı kuru meyve ihracat stratejisini bu küme ile oluşturacaklarını kaydetti.
Türk kuru meyve sektörünün mevcut pazarlarda müşteri beklentilerini karşılayabilir noktada olduğuna dikkati çeken Işık, “Yenilikçi ürün uygulamaları çok önemli; ama bu konuda yeterli performansı gösteremiyoruz. Yenilikçi ürün tarafında müşteri beklentilerine açık olmak gerekiyor. URGE Projesi ile bu amaçla, personel yetkinliğini geliştireceğiz, maliyet azaltıcı çalışmalar yapacağız, üretim süreçlerinde verimliliği arttırmak için çalışacağız, talep yaratma eksenli üretime yoğunlaşacağız, mevcut proseslerde verimliliği arttırma yanında, teknolojik gelişmelerle gelecek yeni üretim modellerinde verimliliği arttırmak için çalışacağız şeklinde konuştu.
URGE projesi ile sürdürülebilir ihracat artışı ve yeni pazarlara girmekte öncülük etmeyi amaçladıklarını anlatan Işık, Üç yıllık proje sonunda ihracatımızda markalı ürün ihracat oranını yüzde 30a çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için hedef pazarlardaki gıda fuarlarına her yıl en az 5 kez katılmayı planlıyoruz. Üç yıl içinde; ABD, Rusya, Japonya, Çin, Brezilya ve Hindistana 10 kez sektörel ticaret heyeti ve 10 defa alım heyeti organizasyonu yapacağız. Proje kapsamında firmalarımızın yetkinliklerini arttıracak eğitim programları düzenleyeceğiz diyerek sözlerini noktaladı.

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık