İstanbul Kids Fashion Fuarında Uluslararası İş Bağlantıları Kuruluyor

Geçtiğimiz gün kapılarını açan 35inci Uluslararası İstanbul Kids Fashion-Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarına katılan firmalar, fuarın ziyarete açıldığı ilk saatlerden itibaren önemli uluslararası iş bağlantıları gerçekleştirdi.

İstanbul Kids Fashion Fuarında Uluslararası İş Bağlantıları Kuruluyor
  • 19 Temmuz 2018, Perşembe 9:54
Geçtiğimiz gün kapılarını açan 35inci Uluslararası İstanbul Kids Fashion-Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarına katılan firmalar, fuarın ziyarete açıldığı ilk saatlerden itibaren önemli uluslararası iş bağlantıları gerçekleştirdi.

17-20 Temmuz tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezinde yapılmakta olan 35inci Uluslararası İstanbul Kids Fashion-Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarına katılan firmalar, fuarın ziyarete açıldığı ilk saatlerden itibaren önemli uluslararası iş bağlantıları gerçekleştirdi.

Çocuklar için pijama ve eşofman üreten, kendi markası ile 66 ülkeye yılda ortalama 15 milyar dolar ihracat gerçekleştiren İstanbul Kids Fashion katılımcısı Elsima Tekstilin Genel Müdürü Eşref Geyik, “Fuarımız güzel geçiyor. Gerçekten dolu dolu. Umutluyuz. Şu anda iyi başladık. Siftah ettik. Daha fuarın ilk saatlerinde ilk siparişlerimizi Irak ve Libyadan aldık” dedi. Yılda 1 milyon ürün imal ettiklerini ve üretimlerinin yüzde 30unun iç pazara, yüzde 70ini dış pazara sattıklarını ifade eden Geyik şöyle devam etti: “Geçen fuarda bizim için yeni olan Panama ve Amerika pazarlarını yakalamıştık. Burada da aynı şekilde düşünüyoruz. Güney Afrikaya yöneldik. Bizim alıştığımız Türki Cumhuriyetlerinde zaten varız. Ama biraz daha Uzakdoğu ülkelerine yönelmek istiyoruz. Mesela Çine biz mal gönderiyorduk, ama Urumçi son bir senedir bizden mal almıyor. Hatta orada payımız bile vardı. Çinin baskısından dolayı biz mal gönderemiyoruz. Tekrar onlara mal göndermek istiyoruz”.

“Fuar açılır açılmaz Lübnan ile siftah yaptık”
Sezonluk yüz milyon adet mal ürettiklerini ve yılda ortalama bir buçuk milyon dolar ihracat yaptıklarını belirten İstanbul Kids Fashion katılımcısı Bebüş Tekstil Yetkilisi Büşra Nur Arı, “Fuar açılır açılmaz Lübnan ile siftah yaptık. Bizim zaten kalıplaşmış bir müşterimiz var onlar bizi arıyorlar, Fizanda da olsak geliyor, sipariş veriyor. Ama biz fuarlarda yeni müşteri buluyoruz, tanıyoruz. Bu müşteriler sadece bizim için fuarda kalmıyor. Fuardan sonra da biz bu müşterilerle diyalog halinde oluyoruz” diye konuştu.

Kız ve erkek çocuk giyimi üreten Bebüş Tekstil, iç piyasadan çok ihracata yönelik çalışıyor. İhracatlarının yüzde 40ını Rusya, yüzde 40nı Orta Doğu ve yüzde 20sini de Avrupaya yaptıklarını belirten Arı, “Firma Senegalden Güney Afrikadan geliyor. Ben şimdi Güney Afrikaya ne gidebilirim ne servis yapabilirim normalde. Güney Afrika 16 saat. Rusyaya gidiyoruz, İngiltereye gideriz, Avrupaya gideriz, Amerika ile fazla çalışmasak da oraya da gideriz. Ama Senegale Güney Afrikaya gitmek aklımıza gelmezdi. Firma oradan fuara geldi, şimdi bizim ciddi bir müşterimiz. Fuarın bize katkısı o” ifadelerini kullandı.

“İstanbul Kids Fashiona katılma amacımız, yurtdışı pazarlarında yeni ülke ve müşteriler edinmek”
25den fazla ülkeye ihracat yapan ve iç piyasada 81 ilde ürünleri satılan İstanbul Kids Fashion katılımcısı Akal Ticaret ve Tekstil Yurtiçi Marka Yönetimi Direktörü Sezai Er, “İstanbul Kids Fashion Fuarına 5nci kez katılıyoruz. Katılım amacımız marka bilinirliğimizi artırmak, özellikle yurtdışı pazarlarında yeni ülke ve müşteriler edinmek. İhracat yaptığımız ülkeleri Almanya, İngiltere, İsviçre, İspanya, Bosna Hersek, Sırbistan, İtalya, Bulgaristan, Avusturya, Slovakya, Polonya olarak sıralayabiliriz. Hem ihracat yapmış olduğumuz ülkelerdeki satışımızı artırmak, hem de yeni ülkelere ihracat gerçekleştirmeyi hedeflemekteyiz, bu ülkeleri Rusya, Türki cumhuriyetler, İran ve Afrika ülkeleri olarak sayabiliriz“ dedi.

Akal Ticaret ve Tekstil, KİTTİ markasıyla 0-15 yaş aralığında aylık - bebe - çocuk - garson boy , SUYUTTİ markasıyla da yetişkin grubuna atkı - bere - eldiven - şal - kaşkol vb. ürünler üretip satışını gerçekleştiriyor. Satışlarının yüzde 85 civarını iç pazara ve yüzde 15 civarını da yurtdışına yaptıklarını belirten Er, “2017 yılı firmamız açısından hedeflerimizin biraz altında olsa da olumlu geçti diyebiliriz. Yüzde 10 üzerinde bir büyüme yakaladık. 2018 yılı içinde şu ana kadar hedeflerimiz doğrultusunda devam ediyor demek mümkün ama, önümüzde 5-6 aylık bir zaman var, gerçek tablo yıl sonunda ortaya çıkacaktır” diye konuştu.

“Bebek Çocuk Hazır Giyiminde bu sene tekrar eski günlerimize dönüyoruz, rakamlar onu söylüyor”
UBM ICC Marka Direktörü Hatice Dinçer ise, “Bu yıl 35ncisini düzenlediğimiz İstanbul Kids Fashion Fuarı, sektörü uluslararası ve ulusal pazarlarla buluşturmaya uzun yıllardır başarıyla devam eden ortak bir buluşma platformu. Amacımız bu yıl da ekonomik büyüklüğü 600 milyon liraya ulaştığı tahmin edilen bebek çocuk sektörünün büyümesine ve yeni pazarlara açılmasına hizmet etmek. Bu sene özellikle Mısır, Cezayir, Rusya, Ukraynadan İstanbul Kids Fashiona çok yoğun talep var. Özellikle son 2-3 senedir Türkiyede yaşanan olaylardan dolayı ilgi azalmıştı ama ivme gittikçe artıyor. Bebek Çocuk Hazır Giyiminde bu sene tekrar eski günlerimize dönüyoruz, rakamlar onu söylüyor” dedi.

35. Uluslararası İstanbul Kids Fashion-Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, bebek giyim, çocuk giyim, abiye giyim, mobilya ve ev tekstili, ayakkabı, çorap, çamaşır ve aksesuarları alanında faaliyet gösteren 200 marka ile 80 ülkeden 4 bin 500ün üzerinde profesyonel ziyaretçiyi 17-20 Temmuz tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi 9 ve 10ncu salonlarda 4 gün süreyle aynı çatı altında biraraya getiriyor.

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık