Doğu Anadoluda Karayolu Ulaşımında 7 Dev Proje

Karayolları 12nci Bölge Müdürlüğünce Erzurum sınırları içerisinde yapımı devam eden 7 tünelle, Doğu Anadolu Bölgesi, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgesine bağlanacak. Tamamlanan Tünel projeleriyle, bölge ekonomisi yeni bir ivme kazanacak. Erzurum-Rize arasında yapılan tüneller tamamlandığında iki kent arasındaki yol 41,2 kilometre kısalacak.

Doğu Anadoluda Karayolu Ulaşımında 7 Dev Proje
  • 04 Temmuz 2018, Çarşamba 9:34
Karayolları 12nci Bölge Müdürlüğünce Erzurum sınırları içerisinde yapımı devam eden 7 tünelle, Doğu Anadolu Bölgesi, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgesine bağlanacak. Tamamlanan Tünel projeleriyle, bölge ekonomisi yeni bir ivme kazanacak. Erzurum-Rize arasında yapılan tüneller tamamlandığında iki kent arasındaki yol 41,2 kilometre kısalacak.
Karayolları 12nci Bölge Müdürü Enver Şerif Bağ, Erzurum sınırları içerisinde yapımı devam eden tünellerle ilgili bilgilendirmede bulundu. Erzurumda 7 tünel projesinin bulunduğunu belirten Bağ, yapımı devam eden tünellerde çalışmaların aralıksız sürdüğünü dile getirdi.

Kop Tünelinde 7/24 mesai
Yapımına 2012 yılında başlanan 6,5 kilometrelik Kop Dağı Tünelinde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Yapımı sona erdiğinde Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayacak 2 bin 409 rakımlı Kop Geçidine yapılan Kop Tüneli ile hem mesafe kısalacak hem de araçların güvenliği sağlanmış olacak. Kış aylarında kar ve buzlanma nedeniyle sık sık kazaların yaşandığı Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgeleri arasındaki ulaşım, tünelle daha kolay ve rahat olacak. Projeyle milyonlarca lira tasarruf sağlanacak. Erzurumun Karadeniz ile olan ticaret ağına hareketlilik kazandıracağı düşünülen tünelle bölge turizminin de canlanması bekleniyor.

Oviti tamamlayan Kırık Tüneli
Erzurum-Rize klarayolunun Rizenin İkizdere ilçesi ile Erzurumun İspir ilçesi arasında yapımı süren, Türkiyenin en büyük tünellerinden Ovit Tünelinin devamı olarak İspir ilçesinde yapımına başlanan Kırık Tünelinin inşaatı devam ediyor. Tamamlandığında söz konusu karayolunu 33 kilometre kısaltarak, sürücülere yaklaşık 1 saatlik zaman kazandıracak Kırık Tüneli, bittiğinde sürücülere konforlu ve güvenli bir ulaşım imkanı sunacak.
Hizmete alındığında Doğu Karadenizi Doğu Anadoluya bağlayacak ve transit taşımacılıkta önemli bir konuma sahip olacak tünel sayesinde, Gürbulak Sınır Kapısına kesintisiz ulaşım sağlanacak.

Viraj ve yokuşları ortadan kaldıracak Pirinkayalar Tüneli
Erzurumun Uzundere ilçesinde ve Türkiyenin en doğusundaki kuzey-güney aksından Gürcistana kadar uzanan ve ilçedeki doğa harikası Tortum Gölü ile Tortum Şelalesi yakınındaki geçitte tünel yapılması için çalışmalara başlandı.
Özellikle kışın kapanan yoldaki trafiği rahatlatmak ve turizmi canlandırmak için Karayolları Genel Müdürlüğü ve Uzundere Kaymakamlığı koordinesinde hazırlanan tünel projesi, tamamlandığında tek tüp olarak 2 bin 380 metre uzunluğunda hizmete girecek.
Bölgedeki viraj ve yokuşları ortadan kaldırarak turizme ciddi katkı sağlayacak tünel, uluslararası taşımacılık yapan sürücülerin yol çilesine çare olup kazaların önüne geçecek.
Yöreye ulaşımı kolaylaştırarak yerli ve yabancı turistler için bölgeyi cazibe merkezi haline getirecek tünel, sürücülere yakıt tasarrufu sağlamanın yanı sıra ilçenin barındırdığı birçok turizm faaliyetine ivme kazandıracak.
Tünel, ulaşıma açılmasıyla Cittaslow İcra Kurulunca sakin şehirler ağına kabul edilen Uzundere ilçesindeki Tortum Gölü, Tortum Şelalesi, Yedi Göller ve Öşvank Kilisesi gibi tarihi ve turistik yerleri ziyaret edecek turistler, konforlu ulaşım imkanına kavuşacak.

Çığın kapattığı yola Çirisli Tüneli
Erzurum Çirişli Tüneli ve bağlantı yolları ile Erzurum-Bingöl Karlıova yolu hem daha güvenli olacak hem de kısalacak.
Kış mevsiminde olumsuz hava koşulları nedeniyle sürücülere geçit vermeyen Erzurum-Bingöl karayolundaki 2 bin 400 rakımlı Çirişli Geçidi tünelle aşılacak. Geçtiğimiz Haziran ayında ihalesi yapılan ve yer teslimi sağlanan iki tüplü tünel için çalışmalar yüzlerce işçi ile geceli gündüzlü devam ediyor. Erzurum-Bingöl karayolu Çirişli mevkiinde yapılacak olan 4 bin 750 metrelik çift tüp geçişi toplam 9 bin 500 metre uzunluğundaki tünel ile yol kotu 2 bin 390lardan 2 bin 90alara düşecek ve yolun kış aylarında da daha az bakım maliyetleriyle açık kalması sağlanacak. Projenin 2020 yılında bitirilmesi hedefleniyor.

Kireçli Tüneli
Tortum-Narman yolunda bulunan 2 çarpı 4 bin 375 metre uzunluğunda olan Kireçli Tünelinin proje çalışmaları tamamlandı.
2 çarpı 4 bin 600 metre uzunluğundaki Nenehatun Tüneli proje çalışmaları Karayolları 12nci Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülüyor. Tünelin yapımına yakın bir zamanda başlanılacak.

“Dallıkavak Tüneli”
Erzurum-İspir yolunda yapılan Dallıkavak Tüneli toplamda 6,2 kilometre olacak. 2019 yılında tamamlanması planlanan tünelle yolda 4,4 kilometre kısalma sağlanacak. 2012 yılında yapımına başlanan olan tünel, Erzurum-İspir yolunun en yüksek geçitlerinden biri olan Dallıkavak Geçidinde 2 bin 359 rakımda yer alıyor.

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık